چرا زبان چینی سخت ترین زبان دنیاست؟

موسسه آموزش زبان چینی بنیاد چین با بیش از 10 سال تجربه در زمینه‌ی آموزش زبان و داشتن بیش از 600 زبان‌آموز در تهران توانسته است رتبه نخست در زمینه‌ی آموزش زبان چینی را به خود اختصاص دهد.
معرفی و اخبار سایت

چرا زبان چینی سخت ترین زبان دنیاست؟

چرا زبان چینی سخت ترین زبان دنیاست؟

چرا زبان چینی سخت‌ترین زبان دنیاست

اولین و مهم‌ترین دلیل، سیستم نوشتاری برای انگلیسی زبان‌ها و هر کس دیگری که به الفبای لاتین عادت دارد. علاوه بر روش‌های معمول که یادگیری هر زبانی را از صفر شروع می‌کنند، افرادی که ماندارین را مطالعه می‌کنند، باید هزاران حروف خاص را به خاطر بسپارند، برخلاف هر چیزی که در زبان‌های مبتنی بر زبان لاتین دیده می‌شود.

چرا چینی سخت ترین زبان دنیاست

اما نوشتن تنها بخش دشوار زبان ماندارین نیست

طبیعت تُن، رنگ زبان آن‌را بسیار دشوارتر می‌سازد. چندین گویش چینی شامل گویش کانتونس عمدتا در جنوب شرقی چین و نیز در هنگ‌کنگ و دیگر بخش‌های جنوب شرقی آسیا، که دارای نویسه‌های نوشتاری و تلفظی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. چینی ماندارین معمول‌ترین گویش چینی است که چهار تُن دارد؛ بنابراین یک واژه می‌تواند به 4 روش مختلف تلفظ شود و هر تلفظ، معنای متفاوتی داشته باشد. برای مثال کلمه “مادر” می‌تواند به معنی “مادر”، “اسب”، “خشن” یا “سرزنش” باشد. جهت مطالعه بیشتر در خصوص این موضوع اینجا را کلیک کنید. 

 

ماندارین، رایج‌ترین زبان چینی در جهان است

اما برای یک سخنران انگلیسی، یاد گرفتن زبان چینی ماندارین یک کار مشکل است. با توجه به این که، این زبان مربوط به تُن رنگ است، هر صدایی در سیستم transcription phonetic زبان ماندارین، 4 تلفظ متمایز دارد. به این واقعیت اضافه کنید که زبان چینی یک زبان غنی از اصطلاحات و تعاریف full است که در طول تاریخ طولانیِ خود، از آن، استفاده می‌کنند و ماندارین قوی‌ترین زبان در جهان است که یک گوینده‌ی انگلیسی می‌تواند یاد بگیرد.

زبانی که برای فرد دشوارتر از آن است که یاد بگیرد به زبان بومی آن‌ها بستگی دارد و نحوه ارتباط نزدیک آن‌ها با زبانی که آن‌ها سعی در یادگیری دارند، مرتبط است.

من بسیاری از دانشجویانی را ملاقات کرده‌ام که فقط چند ماه است که مطالعاتی در این زبان، داشته‌اند؛ هرچند بسیار سخت، اما بعد از مدتی، قادر به صحبت‌کردن نسبتا روان در ماندارین شده‌اند. 

آیا این بدان معناست که تمام آداب گفتگو کردن در مورد زبان چینی دشوار است؟ نه، اینطور نیست. در حالی که دانش‌آموزانی بوده‌اند که توانسته‌اند به یک سطح قابل قبول زبان چینی، در 100 روز برسند، همین مدت زمان برای زمان اسپانیایی، فقط چند هفته بوده است.برای آموزش زبان چینی باید وقت کافی بگذارید. 

چرا چینی سخت ترین زبان دنیاست

زبان چینی برای چه کسی مشکل است و چرا زبان چینی سخت‌ترین زبان دنیاست ؟

این بی‌معنی است که بگوییم چنین زبانی تا چه حد دشوار است و چه زبانی در مقایسه با زبان‌های دیگر، چه میزان دشواری دارد؛ مگر اینکه به یاد داشته باشید که یادگیرنده چه کسی است. همانطور که می‌دانید، اگر زبانی را مطالعه کنید که به زبان مادری خودتان نزدیک است، این کار بسیار آسان‌تر خواهد بود.

برای مثال، زبان انگلیسی، واژگان بسیار نزدیکی با زبان‌های اروپایی دارد، مانند زبان ایتالیایی، اسپانیایی، سوئدی و آلمانی که همپوشانی بیشتری با زبان انگلیسی را دارا هستند.

زمانی که به سطح پیشرفته‌ای می‌رسید و هنوز هیچ گونه اختلافی بین زبان خودتان و ماندارین وجود ندارد، میزان کلمات به یک مساله تبدیل می‌شود. ما در مورد ده‌ها هزار کلمه‌ای صحبت می‌کنیم که همگی را باید یاد بگیریم، نه اینکه فقط کمی از زبان مادری خود را تغییر دهیم.

برخی از این‌ها در زبان چینی بسیار منطقی هستند؛ به این معنا که، یادگیری آن‌ها در چین اگر از ابتدا با انگلیسی یا سوئدی مقایسه شود آسان‌تر است. با این حال، تا حدی این مساله را نادیده می‌گیرند. من قبلا این کلمات را در زبان سوئدی می‌دانستم، پس یاد گرفتن آن‌ها در زبان انگلیسی واقعا ساده است.

چرا چینی سخا=ت ترین زبان دنیاست

کاراکترها و کلمات

افرادی که می‌گویند تنها به ۲۰۰۰ کاراکتر برای باسواد شدن در زبان چینی نیاز دارید، یا زبان چینی را نمی‌شناسند یا اطلاعاتی در مورد این زبان، ندارند.

فقط دانستن حروف و تعداد کاراکتر، کافی نیست، شما باید کلمات آن‌ها را بدانید. بیایید یادگیری تعداد کاراکترهای‌تان را به 4000 برسانید؛ اما بدانید که بر طبق مطالب مندرج در این منبع یادگیری ۴۰۰۰ کاراکتر آسان نیست! در ابتدا ممکن است فکر کنید که یادگیری کاراکترها سخت است، اما زمانی که شما تعداد کمی از آن‌ها را آموختید، دانستن نحوه استفاده از آن‌ها، چالش بعدی شما خواهد بود.

صحبت کردن و نوشتن

تلفظ کاراکترها موضوع بعدی است، که تا حد زیادی مجزا و یا به طور غیر مستقیم مربوط به چگونگی نوشته شدن آن‌ها می‌باشد.  اگر بتوانید اسپانیایی را به عنوان یک گوینده بومی انگلیسی تلفظ کنید، می‌توانید آن را نیز بنویسید.

تنوع زبانی که باعث می‌شود فکر کنید چرا زبان چینی سخت‌ترین زبان دنیاست

چینی چندین گویش دارد و بیش از یک میلیارد نفر در منطقه وسیعی در حال صحبت هستند. ماندارین یک گویش استاندارد است، اما تنوع زیادی در این گویش وجود دارد. این غیر معمول نیست که چند کلمه برای یک چیز داشته باشیم مثلا کلمه “یکشنبه” را نگاه کنید. ما همچنین تفاوت زیادی بین واژگان  محاوره‌ای داریم. حتی اگر شما، فقط بر ماندارین مدرن تمرکز‌ کنید، تمام این تغییرات باعث تداخل در شما می‌شود.

 


 
|
نویسنده: vahid | تاریخ : سه شنبه 30 مهر 1398 بازدید : 253
ادامه مطلب
نظرات پست

کد امنیتی رفرش